loading
  • Producție auto din 1899: cele mai bune sisteme de iluminare au o tradiție lungă la Opel
  • Funcție anti-orbire: faruri IntelliLux LED matrix pentru Insignia, Astra și următoarea generație a modelului Corsa
  • Prețul de pornire, recomandat pentru ediția Astra „120 Years” este de 18.235 €, TVA inclusă

Tehnologie de iluminare pentru toată lumea: ediția specială Opel Astra „120 Years”Rüsselsheim.  În 2019 Opel sărbătorește 120 de ani de producție de autovehicule și, prin urmare, 120 de ani de inovații pentru toată lumea. Marca germană are o tradiție îndelungată în inovații tehnologice și introducerea rapidă a acestora în producția de serie. Acest lucru asigură mobilitate accesibilă pentru un grup larg de clienți și sporește siguranța autovehiculelor, acestea fiind în același timp mai ecologice, mai confortabile și mai practice. Mottoul „să vezi și să fii văzut” a fost urmat de primul autovehicul Opel, Patentmotorwagen „System Lutzmann” din 1899, precum și de toate celelalte modele care au urmat, de la faimosul Opel Kapitän, legendarul GT și prima generație a modelului Insignia și până la modelul Astra actual. Farurile IntelliLux LED matrix din dotarea celui mai bine vândut model compact și a modelului Insignia vor face senzație și în clasa de autovehicule de mici dimensiuni odată cu lansarea următoarei generații a celui mai bine vândut model Opel, Corsa. Ca alternativă, Opel va introduce pe modelele viitoare farurile Eco-LED, care oferă aceeași iluminare, dar au un consum mai mic de energie.

„Obiectivul nostru este de a asigura o vizibilitate optimă în orice moment”, a declarat Christian Müller, directorul departamentului de inginerie Opel. „Dorim să oferim tehnologii fără rival în segmentul lor. Cel mai bun exemplu actual sunt farurile noastre adaptive cu LED matrix. Acestea nu au mai fost întâlnite în segmentul de autovehicule cu volume mari de producție, iar acum le vom include și în dotarea următoarei generații a modelului Corsa”.

Opel echipează toate modelele cu cea mai nouă tehnologie de iluminare. De exemplu, Astra, care combină tehnologii de top cu o dinamică de conducere excepțională. Acestea sunt completate de sisteme de asistență precum tempomatul și asistența la pornirea în rampă. Același lucru este valabil și pentru sistemul de climatizare și geamurile termoabsorbante Solar Protect. Versiunea „120 Years” include suplimentar în dotarea standard asistență la parcare, proiectoare de ceață și jante din aliaj ușor de 16". Prețul de pornire, recomandat pentru ediția Astra „120 Years” este de 18.235 €, TVA inclusă. Farurile IntelliLux LED matrix sunt oferite opțional.

Pentru oferta completă a edițiilor aniversare „120 Years”, cei interesați sunt invitați la dealerii Opel.

Lumânare romantică à la „System Lutzmann”

Începuturile sistemelor de iluminare auto, pe de altă parte, erau destul de întunecate. Ceea ce astăzi este ceva comun în traficul rutier era încă inimaginabil cu peste 120 de ani în urmă – când felinarele erau purtate în fața autovehiculelor. Intenția primară nu era de a ilumina drumul, ci aceea de a fi văzut de alți participanți la trafic. La sfârșitul secolului XIX, automobilul Opel Patentmotorwagen „System Lutzmann” a mai făcut un pas. Acesta ilumina și împrejurimile cu lumânări de casă, pe care nu mai trebuia să le țină nimeni. Lumânarea stătea acum într-un ax deasupra căruia era montat „farul” ca un recipient din sticlă cu oglindă. Un arc împingea constant lumânarea atât de mult în sus pe durata procesului de ardere, încât putea lumina constant prin sticlă la capacitate optimă. O soluție simplă la un cost scăzut cu un efect major - pe scurt, tipic Opel.

Opel Kapitän

Opel a stabilit de la început și tendințele în designul farurilor. Până la urmă, modelul Kapitän din 1938 a fost unul din primele autovehicule care a renunțat la farurile rotunde: farurile modelului Opel nu erau doar integrate în aripi, dar aveau și formă hexagonală. Un autovehicul pentru toată lumea, un „autovehicul care aparține tuturor”, conform unei broșuri din 1938. Cu alte cuvinte, Opel Kapitän „va rămâne un autovehicul contemporan pentru mulți ani de acum înainte datorită liniilor sale moderne și designului progresist”.

În anii 1960, forma farurilor a continuat să devină mai unghiulară. Opel a stabilit tendințe noi cu modelul Kapitän A din 1964, care împreună cu modelele sale înrudite Admiral și Diplomat a scos în evidență aspectul plat, lat cu faruri dreptunghiulare. Nu e de mirare că modelele de succes Kapitän au devenit adevărate vârfuri de lance: autovehicule progresiste, confortabile și puternice pe care să și le permită oricine.

Modelul Opel GT a continuat acest drum în 1968, impresionând nu doar prin designul său complet nou similar unei sticle de Cola – legendarul autovehicul sport pentru toată lumea a fost de asemenea primul autovehicul german cu faruri escamotabile prin pivotare. Cine putea rezista acestor faruri denumite afectiv „ochi somnoroși”? Farurile se deschideau cu ajutorul manetei aflate pe consola centrală. Proiectoarele cu halogen aflate în grilajul de sub bara de protecție funcționau de asemenea ca lumini de parcare.

Mai multă lumină, mai multă vizibilitate datorită farurilor cu xenon

Tehnologie de iluminare pentru toată lumea: ediția specială Opel Astra „120 Years”Modelul Opel Omega B a fost primul model care a introdus farurile cu descărcare în gaz xenon ca standard din 1998. Numele acestora se datora gazului natural cu care erau umplute carcasele. Comparativ cu farurile cu halogen utilizate în mod obișnuit la acel moment, intensitatea triplă a luminii nu asigura doar o rază mai mare de acțiune, dar și o iluminare mai bună a drumului. Și erau mult mai eficiente: consumul de energie era redus cu o treime, radiația termică era cu 40% mai mică și durata de funcționare mai lungă.

De asemenea, acum exista la bord și un sistem dinamic de reglare a înălțimii fasciculului farurilor. Acest lucru compensa schimbările apărute în poziția autovehiculului – de exemplu în cazul unei încărcături mari sau pe durata accelerării și a frânării. Ca rezultat, drumul era iluminat uniform în permanență. Încă o dată, Opel a fost pionierul tehnologiilor de iluminare care erau accesibile pentru o varietate largă de cumpărători.

AFL pentru toată lumea la modelele din clasa medie

Opel a fost primul producător auto care a introdus în clasa medie luminile adaptive dinamice în curbe și luminile la un unghi de 90 de grade în viraje, în 2003, odată cu tehnologia AFL (Iluminare Frontală Adaptivă) din dotarea modelulelor Opel Vectra și Opel Signum. Tehnologia inovatoare de iluminare Opel a combinat pentru prima dată iluminarea dinamică în curbe cu o iluminare statică în viraje pentru intersecții și viraje strânse. O altă funcție confortabilă a tehnologiei AFL era modul de iluminare pentru autostradă: la viteze începând cu aproximativ 120 km/h și pe un drum constant drept, iluminarea în faza scurtă se regla automat la o intensitate ușor mai mare, optimizând astfel vizibilitatea pe distanță lungă. Noul sistem standard de reglare dinamică a înălțimii fasciculului farurilor previne orbirea participanților la trafic care circulă din sens opus.

În 2004, autovehiculul Opel Astra a fost primul model compact cu iluminare în curbe. În 2006, Opel a democratizat și mai mult tehnologia de siguranță, introducând pentru prima dată iluminarea în curbe și în viraje bazată pe bi-halogen în dotarea MPV-urilor de mici dimensiuni și autovehiculelor mici, prin modelele Meriva și Corsa.

Următoarea generație a tehnologiei de iluminare AFL+ bazată pe faruri bi-xenon a debutat în 2008 odată cu lansarea primului model Insignia. Aceasta a stabilit un nou standard în industria auto. Cu ajutorul unor algoritmi complecși, distribuirea luminii farurilor a fost reglată automat conform profilului respectivului drum și condițiilor de vizibilitate dominante. Vârful de lance al mărcii Opel oferea în total nouă funcții de iluminare – în oraș, în zone pietonale, pe drum de țară, pe autostradă, în condiții climatice nefavorabile, iluminare statică în viraje, iluminare dinamică în curbe, fază lungă și asistent pentru faza lungă. O altă inovație adusă modelului Insignia a fost iluminarea cu lumini diurne cu LED-uri, care consumă semnificativ mai puțină electricitate, și implicit carburant, decât luminile diurne de la farurile principale.

IntelliLux LED: lumină similară celei naturale și funcție anti-orbire

Farurile inovatoare IntelliLux LED matrix au fost lansate în 2015 pentru generația actuală de modele Opel Astra. Încă o dată datorită mărcii Opel, o caracteristică rezervată până atunci autovehiculelor de lux a fost introdusă în premieră în clasa de autovehicule compacte. Farurile celui mai bine vândut autovehicul compact au în total 16 segmente de LED-uri (opt pe fiecare parte) care ajustează în mod continuu și automat lungimea și distribuția fasciculului luminos la situația din trafic, fără a-i orbi pe șoferii autovehiculelor care circulă din sens opus sau în față. Zero efect de orbire - vizibilitate excelentă. Sau după cum se exprimă Jürgen Klopp, ambasadorul mărcii Opel: „Lumină puternică la fel ca pe o arenă de fotbal, dar nimeni nu este orbit”.

Modul de funcționare este foarte simplu: imediat ce autovehiculul iese din oraș, farurile cu LED matrix activează automat faza lungă și ajustează în mod continuu și automat lungimea și distribuția fasciculului luminos fără a-i orbi pe ceilalți participanți la trafic.

Farurile IntelliLux LED matrix nu sunt doar accesibile ca preț, ci și deosebit de sofisticate, asigurând o iluminare integrală cu LED-uri. De exemplu, deoarece nu toate autovehiculele Astra au un sistem de navigație integrat, IntelliLux trebuie să poată detecta dacă autovehiculul se deplasează într-o zonă urbană sau extra-urbană. Acest lucru are loc prin intermediul interfeței cameră video/viteză. Imediat ce viteza depășește 50 km/h, camera verifică unde se află autovehiculul în momentul respectiv. Pe un drum slab iluminat sau întunecat, faza lungă este activată automat. Sistemul recunoaște autostrăzile și orașele prin iluminatul stradal, printre altele. În modul de iluminat pentru autostradă, o parte a segmentelor de LED-uri din partea stângă este dezactivată permanent pentru a nu-i orbi pe șoferii autovehiculelor din sens opus. Astfel, soluția Opel este primul sistem de iluminare LED matrix pentru un autovehicul de serie care se adaptează continuu la zona înconjurătoare fără a fi cuplat la un sistem de navigație.

Eco-LED: lumina puternică și eficientă a viitorului

Inginerii Opel nu au ca scop doar asigurarea unei vizibilități optime pentru șofer și prevenirea orbirii participanților la trafic care se deplasează din sens opus. Un alt punct central în faza de dezvoltare este menținerea unui nivel ridicat de lumină cu un consum redus de energie. În timp ce becurile cu halogen au un consum de circa 72 W, farurile  LED matrix ale modelului Astra consumă doar 32 W. Farurile Eco-LED pe care Opel le va introduce pe viitoarele modele vor avea un consum de numai 17 W. Ceea ce înseamnă o economie de energie de 76% la aceeași intensitate luminoasă. Sau reducerea cu 0,7 g/km a emisiilor de CO2 per autovehicul conform WLTP, doar datorită farurilor Eco-LED.

 

Despre Opel

Opel este unul dintre cei mai mari producători auto europeni, compania fiind fondată de Adam Opel în Rüsselsheim, Germania, în 1862. Compania a început producția de automobile în 1899. Din august 2017, Opel face parte din Groupe PSA. Împreună cu marca britanică înrudită Vauxhall, compania este reprezentată în peste 60 de țări din întreaga lume, cu vânzări de peste un milion de autovehicule în 2018. Opel este în curs de implementare a strategiei sale de electrificare pentru a se bucura de un succes durabil și pentru a îndeplini cerințele viitoare ale clienților în materie de mobilitate. Până în 2024, toate modelele de autoturisme europene vor fi disponibile și cu o variantă electrică. Această strategie face parte din planul PACE! prin care compania Opel urmărește să obțină profit sustenabil, să devină o marcă globală și electrică.

Accesați https://ro-media.opel.com/

https://twitter.com/opelnewsroom

Sus pagina
============================================================================================== ==============================================================================================