loading
  • O nouă generație a motorului 2.0 CDTI de 125 kW/170 cp pentru Insignia și Zafira Tourer
  • Putere sporită; consum de carburant și emisii de CO2 reduse
  • Rafinament excepțional la rulare cu valori reduse ale nivelului de zgomot, vibrațiilor și durității
  • Tehnologia de reducere catalitică selectivă (SCR) respectă cerinţele standardului de emisii Euro 6

 

Rüsselsheim. Putere sporită, cuplu ridicat, consum de carburant și emisii scăzute, toate împreună cu cel mai înalt nivel de rafinament din clasa sa. Noua generație a motorului turbo diesel de 2 litri de la Opel bifează orice cerință importantă. Făcându-și debutul pe modelele Insignia și Zafira Tourer la evenimentul „Mondial de l’Automobile 2014” din Paris (4 – 19 octombrie), acest motor de ultimă generație reprezintă încă un pas major în lansarea noului portofoliu de motorizări al Opel.

 

 Având o putere de 125 kW/170 cp și un cuplu substanțial de 400 Nm, acesta va înlocui actualul motor 2.0 CDTI de 120 kW/ 163 cp, situat în vârful gamei de motoare diesel a mărcii Opel. Deosebit de eficientul motor respectă standardul Euro 6, dezvoltă o putere cu aproape cinci procente mai mare și generează un cuplu cu 14% mai mare, reducând în același timp consumul de carburant și emisiile de CO2. Un aspect la fel de important este că motorul este, de asemenea, impresionant de silențios și lin, ca urmare a concentrării ferme a mărcii pe măsurile de „proiectare a comportamentului acustic„, în vederea minimizării valorilor NVH (zgomot, vibrații, duritate). 

 

„Acest motor sofisticat reprezintă un partener perfect pentru modelele noastre de top, Insignia și Zafira Tourer,” declară Michael Ableson, Vicepreședinte Inginerie Auto pentru Europa. „Puterea, rafinamentul și economia ridicate și plăcerea pură de a conduce pe care o asigură îl plasează printre cele mai bune motoare diesel din clasa sa. Încadrându-se în standardul Euro 6, noul 2.0 CDTI îndeplinește astăzi cerințele viitoare și va spori considerabil atractivitatea portofoliului nostru de motoare diesel.”

 

Disponibil de anul viitor, noul 2.0 CDTI este prima unitate dintr-o nouă familie de motoare diesel cu cilindree mare dezvoltată în cadrul companiei de o echipă internațională de ingineri din Torino și Rüsselsheim, susținută de ingineri din America de Nord. Acest va fi produs la fabrica de motoare Kaiserslautern a Opel din Germania.

 

Putere crescută: costuri cu carburantul și emisii scăzute


Extrăgând cât mai multă energie din cât mai puțin carburant posibil reprezintă cheia obținerii puterii crescute și a economiei de carburant, cu o valoare specifică excepțională de 85 cp per litru, aceeași densitate de putere ca la noua generație a motorului Opel 1.6 CDTI. Acest motor asigură niveluri maxime ale plăcerii de a conduce cu un impact minim asupra portofelelor clienților. Cuplul impresionant de 400 Nm este disponibil într-o gamă de turații de la 1.750 la 2.500 rpm, iar puterea maximă de 125 kW/170 cp este atinsă la doar 3.750 rpm.

 

Elementele cheie pentru performanța motorului sunt camera de combustie nouă, orificiile de admisie reprofilate și noul sistem de injecție a carburantului la o presiune de 2.000 bar, cu până la 10 injecții per ciclu de cilindru. Aceste caracteristici asigură o putere mare, atomizarea îmbunătățită a carburantului și contribuie, de asemenea, la o rulare mai silențioasă. Însăși definirea camerei de combustie a făcut obiectul a peste 80 de simulări de design pe computer înainte ca cele mai bune cinci dintre acestea să fie selectate pentru dezvoltare propriu-zisă.

 

Turbocompresorul cu geometrie variabilă (VGT - variable geometry turbocharger) prezintă un dispozitiv de acționare electric pentru turbina cu comportament variabil, asigurând o amplificare cu 20% mai rapidă decât un dispozitiv de acționare cu vid. Structura excepțional de compactă a turbocompresorului cu geometrie variabilă și a intercoolerului minimizează, de asemenea, volumul de aer dintre turbocompresor și motor, contribuind suplimentar la amplificarea rapidă a presiunii. Pentru a-i asigura durabilitatea, turbocompresorul este răcit cu apă și este echipat cu un filtru de ulei montat la orificiul de admisie a uleiului, pentru a reduce și mai mult uzura lagărelor.

 

VGT și modulul de recirculare a gazelor de eșapament (EGR) au fost proiectate ca un singur sistem, pentru a asigura o eficiență optimă. Modulul EGR se bazează pe un nou concept de radiator din oțel inoxidabil, care asigură o eficiență de răcire de aproape 90%. O supapă de derivație EGR integrată, răcită cu apă minimizează scăderea presiunii și controlul său în buclă închisă reduce semnificativ cantitatea de oxizi de azot/particule în diferite condiții de conducere, îmbunătățind în același timp gestionarea hidrocarburilor și a emisiilor de monoxid de carbon.

 

Rulare uniformă: puterea unui diesel cu rafinamentul asigurat de turbină


O îmbunătățire semnificativă a caracteristicilor NVH în toate condițiile de conducere a fost cerința cheie pentru noul motor, încă de la începutul proiectării acestuia. Chiar înainte de a construi primele prototipuri ale motorului, pentru fiecare componentă și fiecare subsistem au fost efectuate mai multe calcule de optimizare acustică prin instrumente de inginerie asistată de calculator.

 

Îmbunătățirile în materie de arhitectură s-au concentrat pe două zone care produc un nivel mare de zgomot: partea superioară și cea inferioară a motorului. O chiulasă nouă din aluminiu, inclusiv adăugarea unui capac din plastic decuplat pentru arborii cu came, cu elemente de fixare separate și o garnitură de etanșare sporesc atenuarea zgomotului. De asemenea, galeria de admisie este acoperită cu un strat simplu fabricat dintr-un material fonoabsorbant.

 

La partea inferioară a motorului a fost montat un nou modul de echilibrare, fabricat din aluminiu turnat la presiune înaltă. Acesta include doi arbori care se rotesc în sens opus, fapt ce contracarează până la 83% dintre vibrațiile secundare ale motorului. Un angrenaj elicoidal de pe arborele cotit acționează unul dintre arborii de echilibrare, acesta la rândul său antrenându-l pe celălalt. Controlul mecanismului foarfece asigură o cuplare lină a dinților angrenajului, iar lipsa lanțului de antrenare elimină pericolul de producere de zgomot. După o analiză detaliată, au fost preferați rulmenții obișnuiți în locul celor cu role, pentru a reduce suplimentar valorile NVH, dar și greutatea.

 

Și designul băii de ulei este nou. Soluția anterioară dintr-o singură piesă este acum înlocuită cu un design cu două piese, cu o baie inferioară din tablă fixată de o secțiune superioară din aluminiu turnat la presiune înaltă. Performanțele în materie de valori NVH au fost îmbunătățite suplimentar prin mai multe calcule de analiză, pentru a optimiza din punct de vedere acustic nervurile interne și externe ale ambelor secțiuni.

 

Alte măsuri de proiectare a comportamentului acustic pentru reducerea zgomotului de funcționare includ: modele optimizate de injecție a carburantului pentru un reducerea zgomotului produs de procesul de combustie fără a afecta consumul; nervurile blocului de cilindri din fontă proiectate având în vedere comportamentul acustic; echilibrarea individuală a roților compresorului și turbinei cu geometrie variabilă; cuplarea îmbunătățită a dinților curelei de distribuție și punctele de montare decuplate ale capacului acesteia.

 

Ca urmare a tuturor acestor caracteristici de design, noul motor are un nivel mai mic de zgomot decât predecesorul său în toată gama de turații și zgomotul la ralanti este cu cinci decibeli mai mic.

 

Funcționare ecologică cu reducerea catalitică selectivă (SCR)


Noul motor 2.0 CDTI are o funcționare ecologică, la parametrii unui motor pe benzină, datorită sistemului de reducere catalitică selectivă (SCR) BlueInjection de la Opel, fapt ce asigură respectarea standardului de emisii Euro 6.

 

BlueInjection este un sistem de post-tratare a gazelor de eșapament care îndepărtează oxizii de azot (NOx) din gazele evacuate de motor. Cantităţi foarte mici de AdBlue®, un aditiv inofensiv compus din uree şi apă, sunt injectate în fluxul de gaze de eşapament, în amonte de catalizatorul SCR şi în aval de filtrul de particule diesel (DPF). Soluţia este transformată instantaneu în amoniac (NH3), care va fi absorbit de catalizatorul SCR. Oxidul de azot (NOx) din gazele de eşapament în trecere este transformat apoi selectiv, printr-o reacţie chimică cu amoniacul, în azot inofensiv şi vapori de apă.

 

Aditivul AdBlue, disponibil la staţii de alimentare şi reprezentanţe Opel, este depozitat într-un rezervor al cărui nivel poate fi completat, dacă este necesar, prin intermediul unei duze de lângă buşonul rezervorului de carburant al autovehiculului.

Sus pagina
============================================================================================== ==============================================================================================